Posłuchaj jeszcze raz

Dlaczego słuchać naszej ulubionej muzyki w kółko? Ponieważ powtarzane dźwięki działają magii w naszych głowach.

Cym jest muzyka? Nie ma końca paradzie filozofów, którzy zastanawiali się, o tym, ale większość z nas czuje się pewny siebie, mówiąc: ". Ja to wiem, kiedy to słyszę" Mimo to, wyroki muzykalności są notorycznie plastyczny. To nowy klub melodia, obraźliwie na początku, może stać toe-tappingly sympatyczna po kilku przesłuchaniach. Do zespół muzyczny Debrzno Jastrowie Wałcz Sadki. Umieść najwięcej muzyki, apatyczni osobę w gospodarstwie domowym, gdzie ktoś ćwiczy na nowoczesnym motywem muzycznym i zostawiają gwizdy Ligeti. Prosta czynność powtarzania może służyć jako środek quasi-magiczne z umzykalnieniem. Zamiast pytać: "Co to ​​jest muzyka? możemy mieć łatwiej pytając: "Co słyszymy jak muzyka" I wyjątkowo duża część odpowiedzi wydaje się być: "Wiem, kiedy słyszę go ponownie." W rzeczywistości, powtarzanie jest tak silnie związana z muzykalnością, że jej zastosowanie może znacznie przekształcić materiały muzyczne pozornie nie do utworu. Psycholog odkrył, szczególnie potężny przykład - złudzenie mowy na piosenki. Iluzja zaczyna się od zwykłej mowie wypowiedzi, zdanie "dźwięków, gdyż okazuje się, że nie różnią się tylko od tych, które są rzeczywiście obecny, ale czasami zachowuje się tak dziwnie, jak się wydaje zupełnie niemożliwe." Następnie, jedna część tej wypowiedzi - tylko kilka słów - jest zapętlony kilka razy. Wreszcie, oryginalne nagranie jest przedstawiony w całości jako mówione wypowiedzi. Gdy dotrze do słuchacza, który został zapętlone frazy, wydaje się, że głośnik jest podzielone na piosenki, dla dzieci z bajek. Transformacja jest naprawdę dziwne. Można by pomyśleć, że słuchając kogoś mówić i słuchać kogoś śpiewać były różne rzeczy, rozróżniane obiektywnych cech samego dźwięku. Wydaje się oczywiste: słyszę, jak ktoś mówi, gdy ona mówi, i śpiewać, kiedy śpiewa. Ale iluzja mowy na piosenki wynika, że ​​dokładnie ten sam ciąg dźwięków może wydawać albo jak mowy lub jak muzyka, w zależności tylko od tego, czy została powtórzona. Powtórzenie rzeczywiście może przenieść swoją percepcyjną obwody takie, że segment słychać dźwięku w muzyce: nie pomyślał o tak podobna do muzyki, czy rozważane w odniesieniu do muzyki, ale tak naprawdę doświadczyły jakby słowa były śpiewane. Gdy one własnie słyszałem jak muzyka, te dwa słowa - "czasami zachowują się" - w nagraniu kompozytora zawierają kolejne dwa słowa - "tak dziwnie" - niemal na pewno w nich. Do zespół muzyczny Mrocza Więcbork Koronowo. Spróbuj słuchać oryginalnej wypowiedzi zatrzymując go ponownie i po słowach "czasami zachowują się": Nie można oprzeć zakończeniu wzór, twój umysł automatycznie proponuje kontynuację "tak dziwnie". Kiedy słyszysz coś, jak muzyka, nie jest tak dużo słuchać, aby jak słuchanie wraz z. Repetycja jest kluczem do tego uczestniczącej aspekt muzyki. Moje własne laboratorium na Uniwersytecie zrobił jakieś badania za pomocą ronda, powtarzalny rodzaju kompozycji muzycznej, co było szczególnie popularne pod koniec 18 wieku. W naszym badaniu, ludzie, którzy słyszeli klasyczne ronda wyposażone dokładne powtórzenie poinformował więcej tendencją do stukania lub śpiewać, niż tych, którzy słyszeli ronda, które różniły refren trochę. Potem znowu, klasyczne ronda zapewniają bardzo niewiele okazji do udziału publiczności, i to jest godne uwagi, że sytuacje muzyczne, które wyraźnie wymagające szerokiego zaangażowania na ogół oferują jeszcze więcej powtórzeń - pomyśleć, ile razy kościół responsoryjny wzywa zgromadzenia śpiewać jedną frazę powrotem , Nawet w wielu zwykłych sytuacjach muzycznych, które wyraźnie nie wymagają udziału (słuchanie radia podczas jazdy wzdłuż, na przykład), ludzie nadal angażować się w sposób, który począwszy od subtelnych kołysanie na gitarze powietrza do pełnej głosie śpiewać. Czy muzyka może istnieć bez powtórzeń? Cóż, muzyka nie jest naturalnym celem i kompozytorzy mogą swobodnie lekceważyć żadnej tendencji, że wydaje się wykazywać. Rzeczywiście, w ciągu ostatniego stulecia, wielu kompozytorów wyraźnie zaczął się uniknąć powtarzalności w ich pracy. W ostatnich badaniach w laboratorium Muzyka, graliśmy próbek ludzie tego rodzaju muzyki, napisany przez takich wybitnych kompozytorów 20th-wieku. Te zmienione fragmenty różnią się od oryginalnych fragmentów tylko tym, że opisywany powtórzeń. Zmienione fragmenty powinny być dość oryginalne; po wszystkim, oryginały zostały napisane przez niektóre z najbardziej znanych kompozytorów ostatnich czasach, a zmodyfikowane wersje były łączone ze sobą bez względu na efekt estetyczny. Ale słuchacze w badaniu konsekwentnie oceniane zmienionych fragmentów jako bardziej atrakcyjna, bardziej interesujące, i - najbardziej wymowne - bardziej prawdopodobne, aby zostały skomponowane przez człowieka artysty, a nie losowo wygenerowanej przez komputer. Słuchacze w badaniu były Studenci uczelni bez specjalnego szkolenia lub doświadczenia we współczesnej muzyki artystycznej. Zdanie to brzmi arbitralne pierwszy raz, może przyjść do dźwięku celowo ukształtowany i komunikatywną drugi. Mimo to, kiedy przedstawił te wyniki na dorocznym spotkaniu Towarzystwa Teorii Muzyki w 2011 roku, do publiczności, która była niezwykle dobrze zorientowanych w tych repertuarów, niektórzy ludzie byli zaskoczeni, że spreparowane wersje posiadał podwyższony stopień przekonywania , nawet do nich, a nawet jeśli wiedzieli co słuchu. Trzeba przyznać, że to badanie nie odnosi się do specjalnie uprawianych nawyków słuchania na znawców, ale nie ujawnia coś o sposób słuchacze sensu muzyki, która jest dla nich nowością. Powtórzenie służy jako gigantycznym ludzkiej intencji. Zdanie, które mogą brzmieć arbitralne pierwszy raz, może przyjść do dźwięku celowo ukształtowany i komunikatywną drugi. Oddzielne badania w moim laboratorium testowane, czy może również powtarzanie fragmentów muzyki wydawać więcej musical. Mamy generowane losowo wybrane sekwencje notatek i przedstawił je do słuchaczy na jeden z dwóch warunków: oryginał lub zapętlone. W stanie pętlą, losowy ciąg nie grał raz, ale sześć razy z rzędu. Na początku badania, osoby słuchał sekwencji, które automatycznie odtwarzane, jedna po drugiej. Niektóre były w ich pierwotnej postaci, a niektóre były zapętlone (to zmieniać od uczestnika do uczestnika, który został przesłuchany w kolejności jakiej formie). Następnie badani słyszeli każdej sekwencji losowej indywidualnie - tylko jeden raz, bez powtórzeń - a następnie ocenione, jak muzyczny brzmiało. Słyszeli wystarczająco sekwencje, że wszystkie one tendencję do mieszają się ze sobą; że nie pamiętam, które segmenty wyraźnie, że słyszeli, jak pętle, a nawet, czy oni wcześniej słyszałem sekwencję w ogóle. Niemniej jednak konsekwentnie znaleźć sekwencje być więcej musical, gdy oni usłyszeli w formie pętlą. Nawet bez pomocy wyraźnej pamięci, powtórzeń sekwencji losowych był przesiąknięty je z poczuciem muzykalności. Bez względu na materiał składowy, czy to ciągi sylab lub ciągów boisk, wydaje się, że forsowanie powtórzeń może pracować do musicalise sekwencje dźwięków, powodując głębokie zmiany w sposobie ich usłyszeć. T o zorientować się, jak działa proces, istnieje bardzo prosty trik można spróbować. Zapytaj pobłażliwy znajomego, aby wybrać słowo - lizak, na przykład - i powtarzam to do was na kilka minut. Będziesz stopniowo doświadczenie dziwny dystans między dźwiękami i ich znaczeń. Jest to efekt sytości semantyczna, udokumentowane ponad 100 lat temu. W ten sposób słowo staje się coraz mniej dostępne, aspekty dźwięku stają się dziwnie wystający - dziwactwa wymowy, powtórzenia literą l, nagłe zakończenie ostatniej sylabie, np. Prosta czynność powtarzania tworzy nowy sposób słuchania możliwe, bardziej bezpośredniej konfrontacji z sensorycznych cech tego słowa. Antropolodzy mogą czuć, że są na znanym terenie tutaj, bo to jest teraz zrozumiał, że rytuały - przez co rozumiem stereotypowe sekwencje działań, takich jak uroczyste mycia miski - również wykorzystać siłę powtarzania się skupić umysł na natychmiastowe sensoryczna Szczegóły niż szersze praktyczne. W przypadku miski do mycia, na przykład, powtarzające jasno wynika, że gesty mycia nie mają tylko służyć do praktycznego zakończenia, takie jak dokonanie misa czysty, ale raczej stanowią locus z uwagi na same. W 2008 roku psycholodzy poszedł tak daleko, aby twierdzić, że rytuał tworzy odrębny stan uważnego, w których uważamy za działania na znacznie więcej niż zwykle podstawowym poziomie. Poza rytuału, poszczególne gesty nie są zazwyczaj interpretowane na własnych warunkach; są wchłaniane do naszego zrozumienia większego przepływu zdarzeń. Rytuał przesuwa uwagę od ogólnego schematu zdarzeń wobec ich składowych gestów. Zamiast zauważyć tylko, że miska jest czyszczona, świadkiem rytuału może zauważyć przyspieszenie strony w całej krawędzi misy podczas każdego gestu wycierania lub sposób kiście szmatką, a następnie otwiera, jak to jest przeciągnięty do przodu i do tyłu w poprzek powierzchnia. Co więcej, powtarzanie gestów sprawia, że ​​coraz trudniej oprzeć wyobraźnią modelując je, czując, jak to może być, aby przenieść swoją własną rękę, w ten sam sposób. To jest właśnie sposób, że powtarzanie w muzyce stara się uczynić dopracowany, wyraziste elementy dźwięku coraz bardziej dostępne, a do partycypacyjnego tendencję - tendencja do przenoszenia lub śpiewać - bardziej nieodparta. Nasze mózgi wykazują większą aktywność w swoich regionach emocjonalnych, gdy muzyka słuchamy zna, niezależnie od tego, czy rzeczywiście podoba. Biorąc pod uwagę te podobieństwa, nie powinno być zaskoczeniem, że wiele rytuałów rzeczywiście zależy na muzyce. A muzyka wydaje się być silnie poszerzający umysł narzędziem w sobie. Badacz poprosił tysiące ludzi, aby opisać swoje doświadczenia z najpotężniejszych muzyki, a potem szukał ich odpowiedzi na wspólne tematy. Wiele osób zgłosiło, że ich doświadczenia szczytowe muzyczne udział poczucie transcendencji, rozpuszczonych granic, gdzie wydawało się, uciec od ograniczeń ciała i stać się jednym z dźwiękami były słuchu. Te bardzo głębokie i poruszające doświadczenia mogą być częściowo wyjaśnione przez przesunięcie uwagi i zwiększone poczucie zaangażowania spowodowane przez powtarzanie. Rzeczywiście, psycholog i jego koledzy pokazał, że nasze mózgi wykazują większą aktywność w swoich regionach emocjonalnych, gdy muzyka słuchamy zna, niezależnie od tego, czy faktycznie, jak to. C zrobić coś do muzyki po prostu powtarzając go? Nie, nie wydaje się być coś specjalnego dźwięku. W kilku badaniach, które zostały przeniesione urządzeń muzycznych, takich jak rytm, powtarzanie i okresowości, do domen bez słuchowych - migające światła, na przykład - sugerują, że charakterystyczne rodzaje przetwarzania psychicznego związane z muzyką są trudniejsze do wywołania, gdy podstawowy materiał. Warto również zwrócić uwagę, że istnieje wiele aspektów muzyki nie oświetlone przez powtarzanie. To może być możliwe, aby przekształcić mowę do piosenki, ale jeden skłonił uwaga na skrzypcach może brzmieć jednoznacznie muzyczne bez specjalnej pomocy. Powtórzenie nie może wyjaśnić, dlaczego akord moll dźwięki ciemny lub zmniejszony akord brzmi złowieszczy. Mimo to, może być w stanie wyjaśnić, dlaczego seria tych akordów mogą się brzmieć porywający i nieuniknione. Poprzez śledzenie i odtworzyć ścieżkę w przestrzeni muzycznej, powtarzanie sprawia sekwencja dźwięków wydają się mniej jak obiektywnej prezentacji treści i bardziej jak rodzaj holownika, że pociąga cię ze sobą. To oddaje układ sekwencjonowania muzyki sprawia, że czują się jak coś można zrobić, a nie coś, co postrzegamy.
To poczucie identyfikacji mamy muzykę, słuchać z niego, a nie do niego, więc definicyjnym, co myślimy o tym, jak muzyka, wiele zawdzięcza także do wielokrotnej ekspozycji. Oszałamiający częstość powtarzania muzyki na całym świecie to nie przypadek. Muzyka nie nabyła własność powtarzalność, ponieważ jest mniej skomplikowany niż słowa, mówi odsłuchaniu ulubionego albumu nie jest dowodem jakiejś patologicznej przymusu - to tylko najważniejsza część jak muzyka działa jego magia , Powtarzalność w rzeczywistości prowadzi do rodzaju słuchania, które uważamy za muzyczną. To rzeźbi się znajomy, nagradzanie ścieżki w naszych umysłach, co pozwala nam na raz, aby przewidywać i brać udział w każdej frazy, jak słuchamy. To doświadczenie jest odtwarzane przez muzykę, co stwarza poczucie wspólnej podmiotowości z dźwiękiem, a także - kiedy należy odłączyć nasze słuchawki, w każdym razie - ze sobą, transcendentny gra, która trwa co najmniej tak długo, jak ulubionej piosenki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz